Hur blir jag medlem

Hur blir jag medlem?

1. Logga in på ditt konto på Tjing.se

2. Välj "Clubs" i menyn.

3. Sök fram och välj "Onsala Discgolf".

4. Tryck på "Join club".

5. Välj medlemsnivå (och eventuellt licens - läs nedan)

- Senior (19-64 år) 350 kr

- Junior (0-18 år) 250 kr

- Pensionär (65-) 250 kr

Om du planerar tävla i förbundets nationella tävlingar (SM, SDGNT, SDNPT osv) så väljer du rätt medlemsnivå + licens i listan. OBS! Licens behövs inte om du tävlar i amatörtävlingar, men går att lägga till ändå om du vill stötta Svenska Discgolfförbundets verksamhet.

6. Slutför betalningen och medlemsavgiften för 2024 är betald och klar.

Här kan du se en visuell lathund

Sen är det bara att komma in i gemenskapen. Gå gärna med i vår grupp, där vi pratar om allt mellan himmel och jord, och där du kan hitta andra att spela med. Du hittar gruppen här.

Nytt för i år är att alla medlemmar får en Onsala mini.

Antal stjärnor visar hur länge man varit medlem i Onsala DG:

1 stjärna = 1 - 5 år

2 stjärnor = 6 - 10 år

3 stjärnor = 11 - 15 år

4 stjärnor = 16 - 20 år

Som medlem i Onsala Discgolf får du också 15:- kr rabatt på varje disc du köper på Discsport.se. För att få rabatten behöver du:

1) Skapa ett konto på discsport.se och ange klubbtillhörighet. (Onsala DG)

2) Meddela klubben vilken epost du skapat kontot med. (Skicka ett mail till: henrik@onsaladiscgolf.se)

PDGA Licens

Onsala Discgolf rekommenderar alla medlemmar att skaffa PDGA Licens. Detta för kunna få ratingpoäng på alla sanktionerade tävlingsrundor samt att det hjälper Svensk discgolf att växa. För att komma till PDGA's hemsida klicka på länken: PDGA LICENS